Verkaufsanzeigen etc.

08.10.2017

Sanglas 500S2 mit Puig  Design  IST VERKAUFT

Tank und Sitzbankverkleidung von PUIG

Motorölpumpe auf Innenrotor umgebaut (wie alle heutigen Motorräder)

Ölfilter im Vorlauf

500s2_ersatzteile_kg1 20170821_194802 20170821_194736 20170821_194715 20170821_194654

 

 

 

————————————————————–

06.02.2017: Sanglas 500S2 (ist verkauft)

leicht modifiziert, sieht eher aus wie eine 500S

technisch einwandfrei: Bremsen und Lima überholt, Lenkkopflager ersetzt, usw.

TÜV bis Juni 2018

Zulassung mit 4-10

p1020456-kopie p1020457-kopie p1020452-kopie p1020454-kopie

 

————————————————————————————————————–

02.10.2015 Veijo Saano aus Finnland verkauft seine Sanglas 500S2V5

My Sanglas is fully functional and in impeccable condition (see the photos that I took today). I have ridden 4000 km on it since the restoration that took place during the winter 2011-2012. All painted metal parts were sandblasted and professionally repainted, fibreglass/plastic parts were repainted, chromed parts were rechromed. Wheels, stands and rider’s foot pegs were powder coated. Many parts were replaced with new ones, as you know.

My Sanglas is fully original, including the Telesco rear shocks. But with two exceptions: the kick start pedal has been straightened and painted black (an original curved, chromed pedal will follow the bike as well), and the mph speedometer has been replaced with a km/h speedo (that shows the speed quite accurately, indicated 122 is 120 km/h real speed). In the pictures the bike has handlebar end weights; they can be easily removed if needed.

It is a 35 horsepower version built in late 1979 for the British market (5-spoke wheels). The frame number 22016; the bike is probably one of the earliest 5-speed versions. The gearbox, by the way, works quite smoothly and the pedal does not need much force. With the bike come two silencers (matt black with the restrictions removed and chromed 400 cc version with no 27 PS restrictions; both bought new).

So if you know of a Sanglas enthusiast who would like to purchase a good 500 S2V5, please give her/him my address. I can send more information and pictures; requests and questions in English oder auf Deutsch. If needed, I can also try to respond auf Deutsch in writing.

If somebody buys the bike, I am able to help with the transportation to Germany, perhaps even ride the bike there.

Email: veijo.saano@duodecim.fi

sanglas-right-side sanglas-left-above sanglas-meters

 

 

————————————————————————————————-

 13.04.2014 von Alfons

 Download Verkaufsanzeige,  Doppelklick auf:  

AK I und AK II

————————————————————————————————-

  

02.04.2014

 Hallo Sanglas-Freunde, ich habe in meiner Werkstatt eine Sanglas 400, die bis auf die letzte Schraube zerlegt ist. Ich habe ca. 200 Fotos vom Zerlegen auf CD. Nur die Sitzbank fehlt. Der Zylinderkopf wurde in einer Werkstatt restauriert. Es sind auch noch Motorradzeitschriften mit Testberichten, Reparaturanleitungen usw. vorhanden. Ich kann sie leider aus gesundheitlichen Gründen nicht mehr selber herrichten. Ich würde alles für 300€ verkaufen. Gruß Werner Handy 01795416309         16.03.2014 (Datum vom Admin geändert)

———————————————————————————————

 

bierglas-70